Vanliga frågor

Ta gärna kontakt med oss om det är någonting du undrar över. Vi svarar normalt inom en (1) arbetsdag via e-mail.

Här under följer svar på några av de vanligaste frågorna:

Leveranstid:
Leveranstiden ligger normalt på 1 – 2 veckor. Vi skickar de flesta av våra varor direkt från vår leverantör vilket gör att vi kan hålla nere priserna. Leveranstiden kan bli längre på vissa produkter under t ex storhelger och semestertid.

Frakt:
Normalt ligger frakten på 70kr oavsett storlek på ordern. Vid köp av ett klösträd så blir hela ordern fraktfri.

Leverans fram till dörren:
Höga och mellan klösträd levereras i vissa fall direkt fram till dörren. Är kunden ej hemma under leveranstid så lämnas leveransen över till närmaste utlämnings ombud (ombud kan variera beroende på leverantör) där kunden själv får hämta ut varorna. Vid sådana leveranser skickas normalt ut ett spårnummer så kunden kan spåra sin leverans. Leveranserna körs normalt ut på förmiddagarna. Har kunden beställt ett högt eller mellan klösträd och ej fått ett spårnummer en vecka efter beställning så rekommenderas kunden att omedelbart kontakta kundtjänst.

Manualer:
En del av våra varor kräver montering. De varor som kräver montering har alltid en bruksanvisning med sig i förpackningen. Om en manual saknas eller upplevs som otydlig är det konsumentens skyldighet att kontakta oss och be om en manual eller förtydligande av instruktioner.

Betalningsalternativ:
Vi erbjuder utöver betalning via Payson även möjligheten för våra kunder att betala med förskottsbetalning direkt till vårt bankgiro. Se punkt 14 i våra köpvillkor för mera detaljer.

Inaktiva alternativ:
På en del av våra produkter kan man välja färg och/eller storlek. Ibland finns det alternativ som står i ljusgrå text och som inte går att välja. Detta beror på att just den färgen/storleken är tillfälligt slut hos vår leverantör.

Lagerstatus:
Alla varor som finns tillgängliga att beställa hos oss finns i lager hos vår leverantör. Vi uppdaterar produktlistorna regelbundet. Skulle det dock vara så att en beställning genomförts av en vara som ej är tillgänglig men vi ej har hunnit uppdatera så erbjuder vi motsvarande vara till samma pris som den man har beställt eller pengarna tillbaka.

Telefonsupport:
Vid behov av telefon kontakt för service eller support så kontakta oss via e-mail med telefonnummer samt tid ni vill bli kontaktad så ringer vi upp er. Vi erbjuder telefonsupport under kontorstid samt vardagskvällar efter överenskommelse.

Våra kontaktuppgifter:
Djurkedjan.se
Adress: Edövägen 22, 13230 Saltsjö-Boo.
E-mail: sophie@djurkedjan.se

Kundvagn

Your cart is empty.