Köpvillkor

  1. Företagsuppgifter:
    Djurkedjan har organisationsnr 840227-0022.
    Våra kontaktuppgifter:
    Djurkedjan
    Adress: Edövägen 22A, 132 30 Saltsjö-Boo.
    E-mail: sophie@djurkedjan.se
  2. Företagets support och tillgänglighet:
    Förfrågningar via e-mail som berör köp eller beställningar besvaras normalt inom en (1) arbetsdag, med ett personligt svar. Om vi inte har möjligheten att besvara e-mail inom en (1) arbetsdag meddelas istället orsaken till fördröjningen inom en (1) arbetsdag samt när konsumentens fråga kan besvaras.
  3. Konsumentens rätt till hjälp:
    Konsumenten har alltid rätt att vända sig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Vi svarar normalt inom en (1) arbetsdag via e-mail. Vi erbjuder också möjlighet till att boka telefonsupport inom tre (3) arbetsdagar från det att begäran skickats till oss via e-mail.
  4. Produkten och totalkostnader:
    Som konsument ser du alltid totalpriset för varan/varorna du beställer. Tack vare vårt smarta beställningssystem ser du alltid vad du köper, totalkostnader, om varan finns i lager, leveranstider samt vilka eventuella kostnader som kan tillkomma.
  5. Leveranstider:
    Vid köptillfället informeras konsumenten om maximal leveranstid. Leveranstiden kan bli längre på vissa produkter under t ex storhelger och semestertid. Beräknad leverans står tydlig vi kassan innan betalning sker. Generell leveranstid på samtliga varor står tydligt under ”Kundtjänst”-sidan.
  6. Frakt:
    Fri frakt gäller endast vid beställning av produkter ur klösträds kategorierna (höga, mellan och låga) från vårt sortiment. Hämtar kunden ej ut paket i tid och försändelsen skickas tillbaka till leverantör så får kunden betala fraktkostnader samt merkostnader för att få försändelsen skickad tillbaka. Höga och mellan klösträd levereras i vissa fall direkt fram till dörren. Är kunden ej hemma under leverans tid så lämnas leveransen över till ett postkontor där kunden själv får hämta ut varorna. Vid sådana leveranser skickas normalt ut ett spår nummer så kunden kan spåra sin leverans. Har kunden ej fått ett spår nummer en vecka efter beställning så rekommenderas kunden att omedelbart kontakta kundtjänst. Frakt kostnaderna samt fri frakt erbjudanden gäller inom hela Skandinavien förutsatt att kunden betalar via svensk bank/ombud med svensk valuta.
  7. Återbetalning:
    Konsumenten har rätt till återbetalning vid reklamation av felaktig/skadad vara inom 30 dagar från den dag företaget mottagit meddelandet från konsumenten. Vid reklamation står vi för alla fraktkostnader. Fraktkostnaderna återbetalas även dem inom 30 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan.
  8. Ångerrätt distanshandel:
    Konsumenten har 14 dagars ångerrätt från den dag då konsumenten har fått bekräftelse på att varan är beställd eller om konsumenten kan uppvisa att varan inte stämmer överens med vad som har anvisats vad gäller mått och storlek med text på webbsidan. Konsumenten har också rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Vid ångerrätt kan konsumenten kontakta oss via brev eller e-mail. Konsumenten får betala portot samt eventuella administrativa kostnader vid ångerrätt.
    Våra kontaktuppgifter ser du under punkt 1.
  9. Ångerrätt handel i butik:
    Vid köp i butik, på utställningar, mässor eller liknande har kunden ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Vi hänvisar till konsumentköplagen. Kunden har dock självklart rätt att reklamera varan enligt punkt 7 och punkt 10.
  10. Reklamation & säljarens garanti:
    Konsumenten har rätt att reklamera en vara om varans egenskaper avviker från det som avtalats eller följer av lag. Vid reklamation måste vi få veta vad det är för fel på varan. Om varan är felaktig finns det ett antal alternativ som du kan ha rätt till enligt konsumentköplagen.
    Du kan:

    • kräva att felet rättas till
    • kräva omleverans av en ny, felfri vara
    • få prisavdrag
    • häva köpet och få pengar tillbaka
    • hålla inne betalning
    • få skadestånd

    Men konsumenten kan inte kräva alla alternativen vid ett och samma tillfälle. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Observera att Djurkejdan.se inte kan hållas ansvarig för felaktig montering av exempelvis höga klösträd.

  11. Manualer:
    De varor som kräver montering har alltid en bruksanvisning med sig i förpackningen. Om en manual saknas eller upplevs som otydlig är det konsumentens skyldighet att kontakta oss och be om en manual eller förtydligande av instruktioner.
  12. Försäljning till minderåriga.
    Personer under 18 år får inte ingå avtal utan målsmans godkännande.
  13. Finansiell säkerhet:
    Företaget kan uppvisa en finansiell stabilitet och god kreditvärdighet om detta skulle behövas. Vi tillämpar Trygg E-Handels riktlinjer för säkrare handel på nätet.
  14. Säkra betalningslösningar:
    Vi erbjuder två olika betalningssätt:
    Kortbetalning via Payson:
    Vid betalning via Internet eller kort (VISA eller Mastercard) till ett Payson-konto behöver du inte lämna ut dina kontouppgifter till oss. Alla insättningar sker i realtid och pengarna finns direkt tillgängliga för er på Paysons säkra klientmedelskonto. Payson använder marknadens främsta säkerhetsstandards (3D-secure, SSL och PCI certifierad betalväxel etc.) Payson har blivit ett välkänt varumärke och förknippas med säkra betalningar. De personuppgifter som lämnas vid betalningen skyddas från externt intrång och hanteras enligt bestämmelserna i PUL.
    Förskottsbetalning till Bankgiro:
    Vid förskottsbetalning sätter konsumenten in pengarna direkt till företagets bankgiro, 492-3884. Så fort vi ser att pengarna är insatta (detta tar max 2 dagar) så skickar vi din beställning. Väljer konsumenten förskottsbetalning måste denne märka sin betalning med sitt för- och efternamn och skicka oss ett e-mail med alla sina uppgifter; namn, fullständig adress, telefonnummer och e-mail samt ange vad konsumenten önskar beställa för varor; vilka, hur många, färger etc.
  15. Cookies:
    Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till och ges möjlighet att vägra sådan användning. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används till exempel för att hemsidan skall komma ihåg om du är inne på hundsidan eller kattsidan så att du slipper välja varje gång du klickar någonstans i huvudmenyn. Cookies används av rent tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för användaren. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent i din webbläsare. Den används till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter dina önskemål, val och intressen. Den andra typen kallas sessioncookies. Under tiden du besöker en webbsida, skickas cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis när du fyller i adress uppgifter vid beställning. Sessioncookies försvinner när du stänger din webbläsare.
  16. Nyhetsbrev:
    Vid köp av vara medföljer en prenumeration på vårt nyhetsbrev som kommer ett par gånger per år och skickas via e-mail.
  17. Övrigt:
    Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Vi anpassar oss normalt efter trygg e-handels riktlinjer vad gäller köpvillkor. Vi reserverar oss för eventuella textfel, slutförsäljning utanför vår kontroll samt att nyanser kan skilja mellan det du ser på skärmen och den verkliga varan.

Kundvagn

Your cart is empty.